top of page

R-kioski ja Frendie yhdessä yksinäisyyttä vastaan– nyt kaverikahvit kioskilta!

Kuva, jossa kahvikuppi vihreän muistikirjan päällä, vieressä kaksi älypuhelinta, joissa avoimena Frendie, sekä vanhan ajan näppäimistö, jonka päällä on silmälasit. Kuvan vasemmassa yläreunassa on Frendie PRO -logo ja oikeassa R-kioskin logo.
Kaverikahvit ja paistotuotteen saa halvemmalla näyttämällä Frendie- sovelluksesta QR-koodia, joka oikeuttaa automaattisesti alennukseen. Frendie on ladattavissa maksutta sovelluskaupoista ja sitä suositellaan yli 16-vuotiaille.

R-kioski ja yhteiskunnallinen yritys Frendie aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tarjota suomalaisille matalan kynnyksen mahdollisuuksia kohdata ja vähentää yksinäisyyttä.


R-kioskin toimintaan kuuluu olennaisena osana vastuullisuus: huolenpito ihmisistä ja ympäristöstä sekä vastuulliset tuotteet. "Haluamme edistää vastuullisuutta konkreettisin ja näkyvin teoin. Yhteistyö Frendien kanssa on meille täysin uusi avaus, joka mahdollistaa vaikuttavan tekemisen ja koskettaa laajasti suomalaisia.", kertoo R-kioskin vastuullisuus- ja. viestintäpäällikkö Heiju Simola.


Frendie on kehittänyt maksuttoman kaverisovelluksen aikuisille, jonka avulla voi löytää ystäviä elämäntilanteen, arvojen ja luonteenpiirteiden perusteella. Palvelua käyttää jo noin 105 000 työikäistä suomalaista 250 eri paikkakunnalla. Sovelluksen taustalla on vahva yhteiskunnallinen missio: ennaltaehkäistä yksinäisyyttä ja vahvistaa yhteisöllisyyttä.


Yhteistyön myötä Frendien käyttäjät voivat nyt ostaa R-kioskilta ”kaverikahvin” ja paistotuotteen huomattavasti edullisemmin. Samalla 350:stä R-kioskista tulee Frendien virallisia, helposti saavutettavia kohtaamispaikkoja kaikkialla Suomessa.


”Olemme tästä yhteistyöstä valtavan onnellisia. Käyttäjämme ovat toivoneet virallisia ja turvallisia kohtaamispaikkoja, sekä edullista tapaa tavata uusia ihmisiä. Yhdessä R-kioskin kanssa voimme mahdollistaa valtavan monelle varallisuudesta riippumatta matalan kynnyksen kahvihetken. Tätä on odotettu!” iloitaan Frendien tiimissä.


Yksinäisyys on kasvava ilmiö Suomessa

Suomalaiset ovat yksinäisempiä kuin muut pohjoismaalaiset ja virolaiset. Tuoreen Generations and Gender Survey -tutkimuksen mukaan 18–49-vuotiaat kokevat Suomessa yksinäisyyttä enemmän kuin samanikäiset aikuiset muissa Pohjoismaissa ja Virossa.


Tulokset osoittavat, että kasvokkaiset ystävätapaamiset ovat vähentyneet merkittävästi viimeisen kahden vuosikymmenen aikana ja yksinäisyys koskettaa laajasti eri ikäryhmiä.



Lisätietoja:

R-kioski

Heiju Simola

p. 020 5544 000 (arkisin 8-16)


Frendie

Arla Joensuu

Viestintä

p. 0456567065

Frendie PRO on
edelläkävijän askel
kohti sosiaalista hyvinvointia.

Frendie raportti esimerkki/mockup

Lataa Frendien sosiaalisen vastuun
vuosiraportti

Frendien vuosiraportti avaa, miksi sosiaalinen vastuu on olennainen osa hyvinvointia, vastuullisuutta ja arjen kohtaamisia. Raportti tarjoaa tiiviin katsauksen vaikuttavuuteen, vastuullisuusraportoinnin perusteisiin ja siihen, miten yksinäisyyden ehkäisyä ja yhteisöllisyyttä voidaan mitata ja johtaa käytännössä.

Kunntele Frendien podcastia

Kauppalehti-logo
Yle Radio Suomi -logo
Yle-logo
Helsingin Sanomat HS -logo
Uusimaa-logo
STT info -logo
HS NYT mielipide -logo
Emotionzine-logo
Download on App Store
Get on Google Play
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Facebook
  • TikTok

Frendie© - Innovaatio Suomesta! 

Social Welfare Consulting Oy:n

Y-tunnus 3395990–4)

Toinen linja 27 M3
00530 Helsinki

bottom of page