top of page

Frendie – Yhteys kuuluu kaikille

Yhteiskunnallinen sovellus yksinäisyyttä vastaan

Ryhmä ihmisiä poseeraa Frendien bannerin edessä iloisesti hymyillen

Frendie on suomalainen yhteiskunnallinen kasvuyritys, joka rakentaa yhteisöllisyyttä, ehkäisee yksinäisyyttä ja parantaa sosiaalista hyvinvointia. Sovelluksemme yhdistää ihmiset toisiinsa – arjessa, työssä ja vapaa-ajalla.

Missiomme

Vähennämme yksinäisyyttä ja rakennamme yhteiskuntaa, jossa kukaan ei jää yksin.

Frendie:

  • maksuton koko kansan versio

  • kustomoidut PRO-versiot esim tapahtumiin, työpaikoille, kouluille, kaupallisille toimijoille

  • 100 000 suomalaista käyttäjää

  • 1000 uutta käyttäjää per viikko 

  • -aikuisten ystäväpalvelu

Käsi pitelee puhelinta, jossa auki Frendie-sovelluksen Snowhotel Familyn WORK-sivu
Frendie-Naisten-Kymppi-puistojumppa.jpg

Yhteistyöehdotus:
Vastuullista markkinointia Frendien kesäkiertueella

  • Frendie on nopeasti kasvava, suosittu suomalainen yhteisösovellus, jonka avulla yli 16-vuotiaat aikuiset voivat vahvistaa sosiaalista hyvinvointiaan, löytää uusia kavereita ja rakentaa omaa porukkaa elämänvaiheen, arvopohjan ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.

  • Sovelluksella on jo yli 100 000 työikäistä käyttäjää, ja kasvu jatkuu voimakkaana – joka viikko noin 1000 suomalaista lataa Frendien. Keskivertokäyttäjämme on 30-vuotias koulutettu nainen, joka etsii merkityksellisiä kohtaamisia, arvojen mukaista sisältöä ja helposti lähestyttävää yhteisöä.

Miksi nyt?
Miksi Frendie?

Kesällä 2025 Frendie toteuttaa Suomen laajuisen kesäkiertueen, jossa järjestämme eri puolilla maata suosittuja Meet & Greet -kaveritapaamisia.
Tapaamisissa kohtaamme Frendieläisiä livenä, vahvistamme yhteisöllisyyttä ja rakennamme luottamusta käyttäjä- ja bränditasolla. Tapahtumiin kutsutaan osallistujat sovelluksen kautta sekä paikallisesti alueviestinnällä.

Nyt etsimme mukaan vastuullisia kumppaneita, jotka haluavat:

  • Näkyä modernilla, merkityksellisellä tavalla

  • Tavoittaa koulutettuja aikuisia arvopohjaisessa, hyvämaineisessa ympäristössä

  • Osallistua aidosti tärkeään yhteiskunnalliseen aiheeseen: yksinäisyyden ehkäisyyn ja sosiaalisen hyvinvoinnin vahvistamiseen

Frendien Lapin AMK-juliste, jossa violetti ja limesävyissä henkilö pitelee puhelinta hymyillen ja iso teksti WILL U BE MY FRIEND?
Frendien Timo, mies pukeutuneena tummanvihreään Frendie-huppariin ja lippikseen näyttää iloisesti hymyillen puhelinta, jossa avoimena Frendie-sovellus

Frendie tarjoaa kumppaneilleen:

  • Kohdennettua näkyvyyttä sovelluksessa, tapahtumissa ja kanavissamme

  • Mahdollisuuden osallistua kesäkiertueen paikallisiin kohtaamisiin

  • Osallistumisen vastuulliseen tekoon, jonka taustalla on aito vaikutus

  • Raportoinnin osaksi omaa vastuullisuustyötä: tuotamme sosiaalisen vastuun vaikuttavuusraportteja YK:n GRI-, ESG- ja CSRD-mallien mukaisesti

Toimintatapamme
luottavat

Korkeasaaren eläintarha, Barona, Kauppakeskus ITIS, Lapin yliopisto, LähiTapiola, Kemijoki Oy ja monet muut.

Suomalaista palvelua / Finnish service -merkki
Yhteiskunnallinen Yritys -merkki
Luotettava kumppani -merkki
ARVO jäsenmerkki

Tervetuloa mukaan

Tervetuloa mukaan kesäkiertueelle ja Frendien vastuulliseksi kumppaniksi.


Yhdessä rakennamme näkyvyyttä, joka ei jää pintaan – vaan jättää jäljen. Keskustellaan lisää sopivasta yhteistyömallista teidän organisaatiollenne.


Ota yhteyttä:

Timo Kuusisto
Toimitusjohtaja, Frendie
timo@frendie.fi | +358 44 577 3477

 

Arla Joensuu
Myynti ja markkinointi, Frendie
arla@frendie.fi ja +358 45 656 7065‬

Grafiikka, jossa vihreällä pohjalla valkoisella "3 TERVEYTTÄ JA HYVINVOINTIA" sekä käyrägraafi, jonka lopussa on sydämen kuva
Grafiikka, jossa punaisella pohjalla valkoisella "5 SUKUPUOLTEN TASAARVO" sekä kuvituskuva sukupuolten tasa-arvosta
Grafiikka, jossa punaisella pohjalla valkoisella "8 IHMISARVOISTA TYÖTÄ JA TALOUSKASVUA" sekä pylväsgrafiikka nuolella
Grafiikka, jossa pinkillä pohjalla valkoisella "10 ERIARVOISUUDEN VÄHENTÄMINEN" ja grafiikkakuva
Graviikka, jossa oranssilla pohjalla valkoisella "11 KESTÄVÄT KAUPUNGIT JA YHTEISÖT" sekä kuvituskuva kaupungista
Grafiikka, jossa sinisellä pohjalla valkoisella "17 YHTEISTYÖ JA KUMPPANUUS" sekä ympyröistä tehty kuvio

Frendien vaikuttavuus 2024 – Yhteys ei ole ylellisyys, vaan perustarve

Vuosi 2024 oli Frendielle vahvan kasvun ja syvän vaikuttavuuden aikaa. Käyttäjämme eivät ainoastaan ladanneet sovellusta – he löysivät toisiaan.

  • +187,5 % kasvu käyttäjämäärässä – kasvu tapahtui lähes täysin orgaanisesti

  • Yli 2 miljoonaa kaveriaktiota, jotka synnyttivät uusia ystävyyksiä ja kohtaamisia

  • 60 % käyttäjistä kertoo löytäneensä aidon kaveruuden Frendien kautta

  • Keskimäärin 100 kaverikutsua päivässä, joista yli 60 % hyväksytään

  • Yli 600 000 viestiä vaihdettu – keskustelut eivät jää vain ruutuun, vaan johtavat todellisiin kohtaamisiin

  • 51,6 % käyttäjistä palaa sovellukseen viikon sisällä

  • Keskimääräinen käyttöaika nousi 1,5 tuntiin kuukaudessa per käyttäjä

Frendie raportti esimerkki/mockup

Lataa Frendien sosiaalisen vastuun
vuosiraportti

Frendien vuosiraportti avaa, miksi sosiaalinen vastuu on olennainen osa hyvinvointia, vastuullisuutta ja arjen kohtaamisia. Raportti tarjoaa tiiviin katsauksen vaikuttavuuteen, vastuullisuusraportoinnin perusteisiin ja siihen, miten yksinäisyyden ehkäisyä ja yhteisöllisyyttä voidaan mitata ja johtaa käytännössä.

Kunntele Frendien podcastia

Kauppalehti-logo
Yle Radio Suomi -logo
Yle-logo
Helsingin Sanomat HS -logo
Uusimaa-logo
STT info -logo
HS NYT mielipide -logo
Emotionzine-logo
Download on App Store
Get on Google Play
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • TikTok

Frendie© - Innovaatio Suomesta! 

Social Welfare Consulting Oy:n

Y-tunnus 3395990–4)

Fredrikinkatu 40 A 2
00100 Helsinki

bottom of page